Čo sa robí počas testovania?

Dátum:

Profesionálne automobilové tímy berú svoju prípravu na preteky a súťaže zodpovedne. Samotné podujatie je “len” vyvrcholením nekonečných príprav. Starý vtip hovorí, že pretekárske auto sa má v cieli rozpadnúť. Inými slovami, vozidlá sú nastavené “na hranu” a technika dostane zabrať. Preto sa musí pravidelne skúšať. Predísť nechceným a zbytočným vypadnutiam je však len jedna vec…

Aby autá vyskúšali v záťaži, pod plným plynom, absolvujú v tíme L Racing pravidelné testovania. To, okrem iného, odhalí skryté poruchy, no testy spĺňajú viacero dôležitých funkcií. Každý dobrý a skúsený jazdec má svoju predstavu, ako sa má chovať jeho stroj. Samotné podujatia rely, ani kopce neposkytnú nikdy dosť priestoru na vylepšenia. Testovanie znamená prakticky neobmedzený čas za volantom a pre jazdca je to ideálny priestor spoznať a nastaviť svoje auto čo najlepšie.

Kde sa taký test odohráva? Tím L Racing si na svoje testovanie vyberá zväčša málo frekventované cesty v blízkosti svojho sídla. Stačí niekoľkokilometrový krátky úsek bezpečne uzavretej cesty, ktorý si vyskúšajú v oboch smeroch. Čas za volantom preruší len práca mechanikov, brífingy, výmena gúm a podobne.

Pneumatiky sú dôležitou súčasťou testovania, často rozhodujú o úspechu a neúspechu. Ak jazdec/tím vymení spolujazdca, má nová posádka možnosť zžiť sa v prostredí, kde ešte nejde o body…

Rely je do veľkej miery o skúsenostiach. Veľké továrenské tímy Majstrovstiev sveta FIA WRC dokážu ročne natestovať desaťtisíce kilometrov. To v našich podmienkach samozrejme nie je možné, ani nutné, no význam testovania ostáva rovnako dôležitý.