História

Začiatky tímu sa datujú v roku 1999. Ján Lipták absolvoval Tauris RALLYE Revúca na vozidle Mazda 323 – 4 WD.

Po prestávke v roku 2003 sa tím vrátil naspäť na trate s vozidlom Citroen Saxo VTS. Tím mal 3 zamestnancov a o súťažné vozidlo sa starala externá firma.

 

O rok neskôr v roku 2004 došlo k výmene techniky na FORD Escord Cosworth.
Na tretích pretekoch v sezóne – Rally Vihorlat Snina vážne havarovala posádka Ján Lipták – Klaudia Proschingerová a sezónu dokončili s Mitsubishi Lancer Evo 6 , kde na domácej Rally Rožňava skončili v triede A8 na 3. Mieste.

 

V roku 2005 došlo opäť k zmene techniky na Seat Ibiza Kit car, s ktorým získali 1. miesto na Rally Prešov v treide A7 a zároveň získali titul majstra Slovenska v triede A7.

 

V roku 2007 sa L Racing rozrástol o 2 zamestnancov, jedným z nich bol začínajúci jazdec Tomáš Ondrej, ktorý absolvoval Majstrovstvá Slovenska v Rally na vozidle Škoda Fabia v triede N1 s navigátorom Marekom Podobníkom. Podarilo sa im na Rally Poprad vyhrať triedu N1 a na konci sezóny obsadili 2.miesto v triede N1. Ján Lipták sezónu 2007 absolvoval s Mitsubishi Lancer Evo 8, dokázal vyhrať triedu A8 na domácej Rally Rožňava. Na konci sezóny mu patrilo 3. miesto v triede A8.

2008 tím sa opäť rozrástol o jedného zamestnanca. Tím tvorilo už 6 ľudí. Do jazdeckej zostavy sa pridáva aj syn Jána Liptáka – 25 ročný Peter Lipták a spolu s navigátorom Martinom Samselim absolvuje sezónu na Škode Fabia v riede N1 a na konci sezóny im patrí 4. miesto v triede N1. Ján Lipták s Janom Slovákom absolvovali sezónu vo vozidle Mitsubishi Lancer Evo 8 a na koci sezóny skončili na 3. mieste v triede A8. Tomáš Ondrej s navigátorom Marekom Podobníkom presedlali do Mitsubishi Lancer Evo 3 a s ním sa stali majstrami v triede F12. Pribudol aj nový jazdec Juraj Keszi s Helmeczym Pavlom na Mazde 323 GT-R  vyhrali Rally Rožňava v triede F12.

2009 Ján Lipták absolvoval sezónu v Subaru Impreza v triede N4. Tomáš Ondrej s Mitsubishi Lancer Evo 8 havaroval na Rally Eger.. Juraj Keszi s Mazdou 323 GT-R mal nešťastnú sezónu a riešil mnoho technických problémov.

2010 – tím opustil jazdec Tomáš Ondrej a jeden mechanik, no zároveň pribudli 3 nový zamestnanci. Spolu 7 zamestnancov. Po ročnej prestávke sa v roku 2010 sa vrátil na trate Peter Lipták ktorý sa zapájal len do pretekov automobilov do vrchu  s vozidlom Mitsubishi Lancer Evo 8 získal 2. miesto v triede A+2000 a 3. miesto v skupine A. Ján Lipták-Jan Slovák so Subaru Impreza STI – N14 vyhrali triedu N4 na Rally Lubeník a zároveň na konci roka im patrilo 2. miesto v triede N4 kde ich o jeden bod predbehol poľský jazdec Kajetan Kajetanowicz.Juraj Keszi pokračoval v sezóne 2010 s osvedčenou Mazdou 323 GT-R kde na poslednom preteku v sezóne havaroval, ale aj cez to sa stal majstrom v triede N12. V tíme pribudli nový jazdci Marek Špavelko na Renaulte Clio Ragnotti, ktorý sa stal majstrom v triede N3 a Jozef Béreš st. na Audi Qauttro, ktorý sa stal majstrom v triede F12. Maďarský jazdec István Pethó – Igor Bacigál reprezentovali farby L Racing na Rally Košice s ex-továrenským vozidlom Subaru Impreza S9 WRC 01.

2011 Ján Lipták-Ján Slovák ostali pri osvedčenej technike Subaru Impreza STI N14 a absolvovali s ňou Majstrovstvá Slovenska v Rally a vybrané preteky automobilov do vrchu. Tím L Racing v sezóne 2011 zakúpil nové vozidlo Citroen C2R2 Max s ktorým Marek Špavelko a Milan Straka absolvovali Majstrovstvá Slovenska v Rally. Juraj Keszi – Pavol Helmeczy zmenili techniku na Seat Leon TDI. Peter Lipták so svojím Mitsubishi Lancer Evo 8 na konci sezóny získal 2.miesto v skupine A a 2.miesto v triede A+2000 v pretekoch automobilov do vrchu. István Pethó- Igor Bacigál na Mitsubishi Lancer Evo 9 dokončili Rally Košice na 2. mieste v triede 3.

2012 L Racing dokončil novú budovu garáže, dielne a kancelárske priestory. Ján Lipták- Ján Slovák absolvovali Majstrovstvá Slovenska v Rally a Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu so Subaru Imoreza STI N14. Peter Lipták obsadil na konci sezóny 3. miesto v skupine A a 3.miesto A+2000 v pretekoch automobilov do vrchu. Marek Špavelko-Milan Straka  na Citroene C2R2 max 2.miesto absolútne v triede 6. István Pethó Attila Ruboczky na Mitsubishi Lancer Evo 9 v triede 3 získali 3.miesto absolútne. Juraj Keszi si zvykal na novú techniku Seat Leon TDI. Tím L Racing získal prvé miesto v súťaži tímov majstrovstiev Slovenska v Rally 2012.

2013 L Racing sa opäť razrástol o 2 zamestnancov – spolu 9. Jedným z nich bol aj pretekár Jozef Beréš ml. Cez zimnú prestávku sa bývalé Subaru Jána Liptáka prerobilo do špecifikácie R4 a s ním Jozef Béreš ml. – Zoltán Repas absolvovali Majstrovstvá Slovenska v Rally kde im na konci sezóny patrilo 1.miesto v triede 2 a 3.miesto absolútne v Majstrovstvách Slovenska v Rally. Ján Lipták absolvoval sezónu novozakúpenou Toyotou Celicou GT-4. Celú sezónu sa trápil s technickými problémami. K zmene triedy došlo aj u Petra Liptáka, keď jeho Mitsubishi Lancer Evo 8 cez zimu prerobili do triedy E1 +2000 pretekov automobilov do vrchu. István Pethó Attila Ruboczky absolvovali sezónu s Mitsubishi Lancer Evo 9 R4. Novým jazdcom v tíme sa stal Ákos Tábori na bývalom vozidle Mareka Špavelka Citroene C2R2 Max získal 2.miesto v triede 6 Majstrovstiev Slovenska v Rally. Juraj Keszi Seat Leon TDI na Rally Lubeník získal 1.miesto v triede 8. Ďalším novým členom sa stal Vladimír Hanuš s Mitsubishi Lancer Evo X. Tím L Racing obhájil 1.miesto v súťaži tímov na Dmack Majstrovstiev Slovenska v Rally.

2014 tím zakúpil nové auto MINI JOHN COOPER Works WRC. Ján Lipták s Toyotou Celica GT4 ST165 získal titul majstra Slovenska v skupine historic a majstra Slovenska v triede historické automobily nad 1300. Peter Lipták absolvoval sezónu v jeho obvyklom Mitsubishi Lancer Evo 8 v triede E1 +2000. Jozef Béreš-Zoltán Repas  ml. Absolvovali celú sezónu majstrovstiev Slovenska v Rally z MINI JOHN COOPER Works S2000 a na Rally Tatry obsadili 1.miesto absolútne v Slovenskom šampionáte. Tím L Racing cez zimnú prestávku postavil nové Subaru Impreza do Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu, s ktorým Jozef Béreš ml. ťažko havaroval na pretekoch Moris Cup Jahodná 2014. Tím musel za krátky čas postaviť nové auto Mitsubishi Lancer Evo 39 s ktorým dokončil sezónu na 3.mieste absolútne v Majstrovstvách Slovenska automobilov do vrchu. Nový jazdec v tíme Tomáš Fusko absolvoval sezónu v Peugeote 208 R2. Navigoval ho Jakub Slovák. Marek Špavelko Milan Straka sa po prestávke vrátili do tímu s Fordom Focus. Ákos Tábori Tamás Kurti s Citroenom C2R2 Max absolvovali celú sezónu Majstrovstiev Slovenska v Rally. Vladimír Hanuš – Slavomír Harabín s Mitsubishi Lancer Evo 10 skončili v triede 3 absolútne na 2.mieste. Do tretice sa podarilo obhájiť 1.miesto v súťaži tímov Dmack Majstrovstiev Slovenska v Rally.

2015 Ján Lipták získal titul majstra Slovenska pretekov automobilov do vrchu v triede HK2. Jozef Béreš ml. Zoltán Repas S MINI JOHN Cooper Works v špecifikácii WRC získali 2.miesto absolútne na Rally Prešov. V pretekoch automobilov do vrchu získal Jozef Béreš ml. titul majstra Slovenska v absolútnom hodnotení. Tomáš Fusko – Jakub Slovák získali titul  majstra Slovenska v triede 6 s vozidlom Peugeot 208 R2. Nový člen tímu jazdec Vlastimil Majerčák s navigátorkou Michaelou Vejačkovou získali titul majstra Slovenska v Rally v triede 3 s Mitsubishi Lancer Evo 9. Ákos Tábori – Tamás Kurti s Citroenom C2R2 Max absolvovali úplnú sezónu v Majstrovstvách Slovenska v Rally. Marek Špavelko s novým vozidlom Nissan Pulzar GTI-R bojoval o body v triede 11. Peter Lipták pre pracovnú zaneprázdnenosť v tíme sa nezúčastňuje celého kopcového šampionátu, ale iba vybraných pretekov a tak mu v celkovom hodnotení patrí 9.miesto s vozidlom Mitsubishi Lancer Evo 8 v triede E1+2000.

2016 dochádza k veľkým zmenám, tím opúšťa Jozef Béreš ml. na základe toho tím prijal do zamestnania nového mechanika (celkový počet zamestnancov 9). Pribudlo aj nové vozidlo FORD Fiesta R5 s ktorou Vlastimil Majerčák – Michaela Vejačková absolvovali Majstrovstvá Slovenskej Republiky v Rally kde na Rally Košice získali 1.miesto absolútne a v šampionáte mu patrilo 3.miesto v absolútnom hodnotení. Vlastimil sa zúčastnil aj FIA Majstrovstiev zóny Strednej Európy kde sa mu podarilo vyhrať Rally Croatia a celkový šampionát. Ján Lipták presedlal do MINI JOHN Cooper Works a absolvoval s ním Rally Košice a celý šampionát Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu. Nový jazdec tímu sa stal Věroslav Cvrček ktorý sa zúčastňuje pretekov automobilov do vrchu s vozidlom Škoda Fabia RS 2000. Zúčastnil sa aj s Fabiou R5 Rally Košice kde obsadil 2.miesto v absolútnom hodnotení za Vlastimilom Majerčákom. Tomáš Fusko v triede 6 získal 2.miesto a kategórii áut poháňanou jednou nápravou získal titul majstra Slovenska v Rally. Tím reprezentujú aj Marek Špavelko, Maroš Kysucký a pre časovú zaneprázdnenosť sa zúčastňuje Peter Lipták  vybraných pretekov kopcového šampionátu. András Hadik na Rally Tatry získla 3.miesto absolútne a 2.miesto v triede 2. Nový člen teamu mladučký Denis Pavlik sa stal majstrom Slovenskej Republiky v kategórii Junior v pretekoch automobilov do vrchu.

2017 – V sezóne 2017 sa tím L Racing rozhodol podporiť organizovanie domácej L Racing Rally Rožňava. Vlastimilovi Majerčákovi Michela Vejačková  v sezóne 2017 nepodarilo obhájiť titul FIA Majstrovstiev zóny Strednej Európy a získali 3.miesto a v Slovenskom šampionáte získali 4.miesto. Ján Lipták pre zranenie nohy vynechal prvé 2 preteky aj napriek tomu získal v triede A+2000 2.miesto s jeho MINI JOHN Cooper Works WRC. Peter Lipták pre pracovnú zaneprázdnenosť v tíme absolvoval iba 2 podujatia. Tomáš Fusko pre technické poruchy a havárie sezónu ukončil predčasne. Marek Špavelko- Gabika Szenderáková s Mitsubishi Lancer Evo 6 v triede 11 získali titul Majstra Slovenska. Tím L Racing spojil sily s tímom Styllex a na L Racing Rally Rožňava jazdec Martin Koči získal prvenstvo v absolútnom hodnotení. Tím reprezentuje Maroš Kysucký, Milo Majerčák a v kopcovom šampionáte Věroslav Cvrček, ktorý získal 3.miesto v absolútnom hodnotení a  Denis Pavlík na novej technike Peugeot 208 R2, získal titul Majstra Slovenska v triede A-1600.

Poľský pretekár Roman Baran od roku 2013 je externý člen teamu a reprezentuje team v Poľsku i na Slovensku.

Za dlhé pôsobenie teamu L Racing ho reprezentovalo množstvo jazdcov a team podporil množstvo podujatí ako partner.