L Racing na Rallye Tatry aj s trofejami

Dátum:

Nedávna 49. Slovakia Rallye Tatry priniesla tradičné rýchlostné skúšky v krásnom prostredí slovenských lesov a podtatranských obcí. Tím L Racing z Krásnohorského Podhradia sem prišiel s trojicou posádok. Domov odchádzali s novými skúsenosťami, ale aj s trofejami.

Jeden „historik“, jedna posádka v Slovenskom rely pohári (SRP) a jedna v Majstrovstvách Slovenska (MSR). Každá posádka tímu L Racing si doslova užila strasti, ale aj slasti motoristického športu naplno.

Štefan Vancík a Ján Pavlík sa predstavili v triede historikov (HK2) na Lade Samare.

Štefan Vancík: „Rallye Tatry bola pre nás oboch v podstate domáca súťaž. Máme tu vždy veľké množstvo fanúšikov, vrátane našej rodiny. Aj tento rok bola súťaž bezchybne pripravená a rýchlostné skúšky boli náročné, no zároveň krásne. Nám sa rely skomplikovala po chybe na RS4 Vikartovce, kde sme prišli o druhý prevodový stupeň: následne sme stratili približne minútu – na nočnom popradskom okruhu. Závadu sme nedokázali v servise odstrániť, ale nevzdali sme sa a celú nedeľu sme absolvovali bez dvojky. RS Novoveská Huta bola relatívne rýchla, takže hendikep sa až tak neprejavil, ale na RS Hnilec – hlavne v časti do kopca s množstvom „vracákov“, to bolo bez dvojky kritické. Vo finále a napriek problémom sme si vzali z Tatier krásne 3. miesto v triede HK2, 3. miesto celkovo v MSR HA a 2. miesto v rámci FIA CEZ historik. Na záver sa chceme poďakovať všetkým fanúšikom za podporu, tímu L Racing a pánovi Liptákovi za prejavenú dôveru a možnosť opäť štartovať vo farbách L Racing. Ďakujeme!“

Tibor a Richard Nagyovci absolvovali so Subaru Impreza Slovenský rely pohár (SRP) v triede RP4. RS Vikartovce 2 a Novoveská Huta 1 aj 2 v rámci SRP vyhrali. No práve na Vikartovciach 2 sa začali problémy so servom, čo sa zintenzívnilo na večernom okruhu v Poprade. Cez noc závadu nedokázali odstrániť a až do konca dolievali servo. V nedeľu sa pre zmenu zasekol 4. prevodový stupeň, čo napokon vyriešili a rely dokončili na 3. mieste v SRP a 2. v rámci RP4.

Matej Lazár a Peter Szappanos ako jediní z tímu reprezentovali v rámci hlavného „majstráku“ MSR v triede 6 na VAZ 2101. Tí síce stratili dosť času opravou pokazeného mechanizmu pedála, no triedu dokončili na 3. mieste.

Ján Lipták, manažér tímu L Racing: „Rallye Tatry sa tradične ukázala ako neľahká súťaž. Technické problémy patria k technickému športu, no napriek zádrheľom sa našim posádkam podarilo dokončiť krásnu súťaž na slušných miestach vo svojich triedach. Základ je hlavne dôjsť do cieľa a dôjsť do cieľa v jednom kuse. To sa podarilo a môžeme sa sústrediť na ďalšie podujatia. Ďakujem všetkým fanúšikom za podporu.“