L Racing bez premožiteľa na Ústeckej 21, čaká ho Rallye Trebišov

Dátum:

Dvojdňové preteky automobilov do vrchu v českom Ústí nad Orlicí patrili opäť raz nepremožiteľnému dominátorovi slovenského šampionátu MSR PAV – tímu L Racing. Ich jazdec Věroslav Cvrček ml. je len na skok od zisku druhého majstrovského titulu po sebe.

Slávna Ústecká 21 s 21 technickými zákrutami mala aj tento rok obrovské obsadenie. Až 170 jazdcov skúšalo šťastie na tomto 3650-metrovom kopci. Kapotované vozidlá však mali po oba samostatne bodované dni jasného víťaza: Věroslav Cvrček ml. vyhral na Škode Fabii RS2000 v sobotu s náskokom 8 sekúnd a v nedeľu o neuveriteľných 20 sekúnd, k čomu však dopomohlo vypadnutie Igora Drotára pre technickú poruchu.

Denis Pavlík (Peugeot 208 VTi R2) nemal toľko šťastia, ako Věroslav, keďže nedeľu nedokončil kvôli jazdeckej chybe. V sobotu si však vyjazdil skvelé tretie miesto triedy A a prvé v A-1600.

Věroslav Cvrček ml.: „Ústeckú 21 som šiel po prvýkrát pred rokom. Podarilo sa mi tu vtedy zvíťaziť, zajazdil som tiež traťový rekord a hlavne si predčasne zaistil majstrovský titul. Takže spomienky mám len príjemné. Je to kopec s veľkou tradíciou a organizovaný moderne, s nadšením. Trať je veľmi technická a pomalá. Je tu veľa zákrut, do ktorých nevidno, takže nie je jednoduché trafiť správnu stopu. Sobota prebehla bez problémov, vyhral som obe jazdy a porazil Igora Drotára o 8 sekúnd. Bol som tiež najrýchlejšie auto a navyše som nepatrne posunul aj minuloročný rekord. V nedeľu neštartoval Igor Drotár kvôli poruche motora. Tým sa cesta k víťazstvu zjednodušila, no i tak bolo dôležité nespraviť jazdeckú chybu a nesmela prísť ani žiadna technická porucha. Nechcel som však meniť taktiku, ani tempo, bolo by hlúpe si ísť po víťazstvo na istotu a sklamať tak obrovské množstvo divákov, ktorí zaplnili celý les v Ústí nad Orlicí. Šiel som tak, aby ma to bavilo a posunul som svoje jazdecké schopnosti. Vďaka skvele fungujúcemu autu, ktoré sa chovalo veľmi prirodzene, som nakoniec vylepšil traťový rekord ešte o 1 sekundu a zvíťazil s náskokom 20 sekúnd. Ďakujem L Racingu a Rexteamu za tieto preteky, na ktoré sa nezabúda.“

Denis Pavlík: „Sobota dopadla výborne a vyjazdil som si trofeje za 3. miesto v triede A a 1. v A-1600. V nedeľu sa mi v ostrej jazde pri prvom veľkom brzdení vyšmyklo auto spod kontroly. Pritom som brzdil na rovnakom mieste, ako predtým, no teraz to z neznámych dôvodov ušlo… Možno sa mi prehriali predné pneumatiky, keď boli kvôli zdržaniu na trati nedobrovoľne hodinu na priamom slnku. Po dvoch minútach sa mi podarilo konečne auto naštartovať. Prišli ku mne záchranné zložky zo štartu a jeden z nich sa ma opýtal, či chcem opakovanú jazdu, aj keď som už bol otočený smerom vpred do cieľa. Išiel som teda dole, kde mi však pochopiteľne ďalšiu jazdu nedovolili. Človek sa učí aj na vlastných chybách. Budeme bojovať na ďalších podujatiach.“

Už tento víkend nasleduje predposledné podujatie Majstrovstiev Slovenska v rely – 3. DeutschMann Rallye Trebišov (30.-31.8.). Posádky čaká v sobotu 87 km na 7 rýchlostných skúškach, ktoré sa pôjdu len na 2 tratiach Regeta a Herľany (Herľany v oboch smeroch – aj ako RS Banské). Obe trate sú známe z Rally Košice. L Racing budú reprezentovať Marek Špavelko a Zuzana Lieskovcová (Volkswagen Polo Proto WRC), Miloslav Majerčák a Jozef Tischler (Volkswagen Polo Proto WRC), Maroš Kysucký a Peter Krišanda (Mitsubishi Lancer EVO IV).

Ján Lipták, manažér tímu L Racing: „Ústecká 21 išla viac-menej podľa plánov a verím, že nám druhý absolútny titul Majstra Slovenska v kopcoch neujde, už či o tom niektoré „profesionálne“ médiá informujú, alebo nie… Smolu mal tentokrát Denis, ktorý nedeľu neodjazdil, no sobota mu priniesla pekné body aj trofeje. Rovnako budeme držať palce posádkam L Racingu na Rallye Trebišov túto sobotu. Trate zvyčajne košickej rely sú známe, ostáva len dúfať, že športové aj technické šťastie bude na našej strane.“