L Racing: Expedícia Tatry - L Racing

L Racing: Expedícia Tatry

Dátum:

Nedávna 48. Rallye Tatry Slovakia vyžmýkala z každej posádky maximum. Tieklo z neba, z ľudí, aj zo samotných áut… Tatranská expedícia dopadla v tíme L Racing zmiešane – ako počasie na tejto slávnej a neľahkej automobilovej súťaži.

Studený máj uštedril posádkam Rallye Tatry všetko, čo mohol: v sobotu na prvej etape štartovali v daždi, aby vzápätí na ďalšej skúške riešili suchú trať… V nedeľu suché skúšky vystriedal dážď už len zriedkavo. Silný a studený vietor však netešil nikoho po oba súťažné dni a posádky tu zažili aj krupobitie. Tatry ponúkli 140 km rýchlostných skúšok a bezmála 800 najazdených kilometrov.

Profesionálny automobilový tím L Racing tu reprezentoval napríklad Marek Špavelko so spolujazdcom Emilom Horniačkom. Ich MINI John Cooper Works WRC prešiel intenzívnou prípravou, no ako to už býva – na bojisku sa zákonite objavia skryté závady. Predsalen boli Tatry najmä testom, aby sa odhalili možné problémy a riešenia pre ďalší vývoj auta. V sobotu sa tak objavili a riešili rôzne technické poruchy, no napriek odstúpeniu odštartovali v nedeľu pod pravidlami „super rely“. V druhom kole skúšok napokon ukončili svoje pôsobenie nadobro.

Marek Špavelko: „Táto rely poslúžila výborne ako test vozidla, ktoré síce niekoľko rokov nejazdilo, no má v sebe stále veľký potenciál. Vďaka tejto rely vieme, na čom máme ešte pracovať a ktoré problémy vychytať. Plánujeme s ním jazdiť aj iné súťaže, možno tiež v zahraničí a auto pôjde určite aj na prenájom. Pre mňa to bol zážitok zviezť sa na takomto vozidle WRC, tá fyzika je impozantná a funguje inak, než sme zvyknutí.“

Úspešný víkend zažili Miloslav Majerčák so spolujazdcom Matúšom Lejkom na Volkswagene Polo Proto. Súťaž skončili na 11. mieste celkovo a 2. v triede 11. Miloslav Majerčák: „Moja zatiaľ najlepšia súťaž, čo sa týka výsledku. Až na poslednú skúšku, kde sa zarosilo čelné sklo a išli sme úplne naslepo, no uhájili sme absolútne 11. miesto. Prvýkrát som už mal časy v top 10.“

Štefan Vancík a Ján Pavlík si na Lade Samare v triede historikov HK2 prišli do cieľa po zlato. 

Konečné hodnotenie v Slovenskom rely pohári 1 (SRP1) dopadlo skvele pre Tibora a Richarda Nagyovcov (Subaru Impreza), ktorí skončili na 2. mieste a 3. v SRP2. Maroš Kysucký a Peter Krišanda tu obsadili na Mitsubishi Lancer EVO IV 3. miesto v SRP1 a 1. v SRP2. Gabriel Szenderák s Gabrielou Špavelkovou-Szenderákovou v Rally pravidelnosti historických automobilov (STRHP) si na klasickej Škode 110 R vyjazdili 2. miesto.

Ján Lipták, manažér tímu L Racing: „Premenlivé a studené počasie pod Tatrami vytrápilo všetky posádky. K tomu sa niekde pridali aj technické problémy, ako to už v motoršporte býva, no aj tie sú dôležité pre ďalší vývoj vozidiel. Teraz sa už môžeme sústrediť na ďalšie podujatia.“