L Racing na rýchlej Rallye Veľký Krtíš zbieral retardéry aj body

Dátum:

Nový prírastok do slovenského rely šampionátu (MSR) – Rallye Veľký Krtíš bol úspešný. Vďaka rýchlym tratiam s priemernými rýchlosťami až 130 km/h bola latka odvahy nasadená pekne vysoko. Tím L Racing so štyrmi posádkami súťaž dokončil na pekných miestach.

Klasická jednodňovka na juhu stredného Slovenska sa vrátila do šampionátu po dlhej prestávke – prvýkrát od roku 1990… Veľká neznáma však rýchlo nabrala konkrétne kontúry veľmi rýchlej a napínavej súťaže, kde si posádky nielen na úplnom čele nedarovali ani desatinu sekundy. Marek, Miloslav, Maroš a Martin si pod vlajkou L Racing užili okrem občasných dotykov s retardérmi aj slušnú dávku bodov a hlavne výbornú jazdu.

Marek Špavelko so spolujazdkyňou Zuzanou Lieskovcovou si v triede 11 na Volkswagene Polo Proto WRC vyjazdili v slnečnom počasí prvenstvo v triede 11, ako aj skvelé 9. miesto v celkovom hodnotení. Miloslav Majerčák/Jozef Tischler na rovnakom aute mohli skončiť v tesnom závese za Marekom a Zuzanou, no „konflikt“ s retardérom im vyniesol „len“ bronz v triede 11. Maroš Kysucký/Peter Krišanda na Mitsubishi Lancer EVO IV si v triede 3 vyjazdili 4. miesto. Marošov syn Martin Kysucký s Rudolfom Kouřilom na novom Forde Fieste R2T19 s prehľadom vyhrali triedu 6.

Marek Špavelko: „Auto fungovalo úplne bez problémov. Pred štartom sme menili nastavenia, čím sme trochu zrýchlili, no nebolo to ideálne. Takže ešte musíme na tom popracovať. No ako celok to bolo dobré. Takéto nesmierne rýchle trate mi celkom nesedia, no zvykli sme si na vysoké tempo. Dokonca viac ako polovicu tretej skúšky sme šli na obmedzovači… V prvom kole som mal nejaké výlety mimo a dostal som 10 s penalizáciu za dotyk retardéra. Ďakujem organizátorom, že usporiadali takúto rely, klobúk dole…“

Miloslav Majerčák: „Bola to krásna rely, veľmi rýchla a užili sme si ju. Bola aj nejaká penalizácia za rozbitý retardér, čo nás vôbec nepotešilo – bez nej by sme brali s Marekom Špavelkom prvé dve miesta v triede.“

Maroš Kysucký: „Skúšky boli skvelé, každá jedna. Bolo to teda nové a zaujímavé a snáď sa im podarí udržať súťaž aj v budúcnosti. Mali sme len stredné zmesy gúm a ráno mrzlo, no našli sme nejaký kompromis obutia. Bol som celkom milo prekvapený z časov a opravené turbo po Trebišove fungovalo. Do poslednej skúšky sme šli s rozdielom 5 sekúnd, no dostal som defekt, spravil hodiny. Napriek dlhému prejazdu na defekte sme došli na 4. mieste a v bodoch. Tešíme sa na Košice!“

Martin Kysucký: „Nová rely a pekné trate, šlo sa dobre. Mali sme tiež nové auto – Ford R2T19 – čo bola nielen moja, ale aj slovenská premiéra tohto auta. Trebalo si naň zvyknúť aj nastaviť ho. Predošlý Peugeot je síce o 5 rokov starší, no o to dlhšie sme ho poznali do detailov. Spravil som jedny hodiny a zdržali ma aj súperi predo mnou, ktorí sa potýkali s problémami. Celkovo však spokojnosť.“

Ján Lipták, manažér tímu L Racing: „Ďakujem naším posádkam za skvelé výkony na neľahkej rýchlej rely, ktorá bola pre každého nová. Tento víkend sa naša pozornosť sústredí na posledné preteky automobilov do vrchu na Ostrej Lúke. Absolútny titul s Věroslavom Cvrčekom máme síce vo vrecku, no na preteky sa nechodí dochádzať do cieľa, ale víťaziť… Nič iné nechceme ani na tomto krátkom, no intenzívnom kopci neďaleko Zvolena.“