L Racing si Auto Show užil dosýta

Dátum:

Rekordných 84 štartujúcich posádok počas nedávnej Auto Show na Slovakia Ringu uzavrelo dôstojne ďalšiu náročnú sezónu. Slovenský motoršport sa pomaly odoberá na zimný spánok. Profesionálny tím L Racing zabával pri Orechovej Potôni aj ministra obrany.

Premenlivá jeseň a rovinatý, kľukatý Slovakia Ring, boli ideálne kulisy pre záverečnú slovenskú exhibičnú rely.

Piatkové voľné jazdy vystriedali v sobotu už merané kilometre na dvoch tratiach, ktoré sa šli dvakrát.

L Racingu šéfoval na autodróme rovno manažér tímu Ján Lipták, ktorý v piatok poriadne otestoval vylepšené Subaru Impreza.

Ján Lipták: „Kvôli plánovanej operácii bedrového kĺbu som ostal len v piatok. Vyskladali sme auto nanovo a dobre som si ho vyskúšal. Ak by všetko šlo dobre, budúci rok sa rád objavím na viacerých podujatiach aj v úlohe jazdca. Auto Show splnila svoj účel, bolo nás dovedna sedem posádok. To, že nás navštívil aj minister obrany Jaroslav Naď, nás rovnako potešilo. Radi by sme ešte pred koncom roka zorganizovali stretnutie a poďakovanie priaznivcom a partnerom tímu.“

Marek Špavelko mal okrem nového auta aj nového spoluajzdca – aj keď v oboch prípadoch len pre túto súťaž. Aktuálny maďarský šampión András Hadik sa práve v ten víkend musel zaobísť bez svojho víťazného Fordu Fiesty R5 Mk II, ktoré osedlal práve Marek s ministrom obrany SR Jaroslavom Naďom na mieste navigátora. Odjazdili spolu piatkové tréningy aj meranú sobotu. Napriek technickým problémom súťaž dokrúžili na 16. mieste celkovo a 11. v triede 2.

Viac už samotný minister Jaroslav Naď: „Od mala fandím motoršportu pred telkou a vyskúšať si to naživo bolo naozaj úžasné! Exhibičná súťaž Auto Show na Slovakia Ringu bola neoficiálnym ukončením tohtoročnej sezóny a stretli sa tu najlepší jazdci a tímy Slovenska, ale aj okolitých krajín, naprieč všetkých disciplín od rely, cez kopce až po okruhy. Skvelá atmosféra! Neuveriteľný zážitok, o ktorý sa postaral môj dobrý kamarát a dlhoročný jazdec Marek Špavelko. Neviem, či som ako navigátor obstál, no Marek je absolútny profík, boli sme teda v dobrých rukách! Navyše, reprezentovali sme aj rezort obrany, takže zodpovednosť, ale aj radosť, bola o to väčšia! Chalani ste borci, motoršport je hotová alchýmia založená na tímovej práci a dôvere. Klobúk dole, verím, že sa vám všetkým bude v zdraví dariť aj naďalej! PS: ani rezort obrany a ani mňa nič nestála účasť na pretekoch a ani nikto iný za to nič nemal, nedostal a ani nedostane. To len aby som predišiel zbytočným bezobsažným útokom,“ zakončil minister Naď.

Matej Lázár na VAZ 2101 si Auto Show rovnako užil dosýta. Sekundoval mu Martin Kerekeš (rovnako aj Jánovi Liptákovi). V mikrosúboji s podobnou Ladou VFTS tesne vyhrali, i keď treba povedať, že nešli rovnakú kategóriu.

Maroš Kysucký a Tímea Vojtková na Mitsubishi Lancer EVO IV skončili v hodnotení Motorsport Rally Cupu (MRC) na skvelom 4. mieste (rovnako v triede A4). V hodnotení hlavnej súťaže Auto Show skončili na 1. mieste v triede 3.

MRC dokončili aj Štefan Vancík s Jánom Pavlíkom na Lade Samare ako víťazi triedy A1.

Vladimír Vlha s Marianom Kalinom skončili v triede 3open na Mitsubishi Lancer EVO IX na 3. mieste.

Miloslav Majerčák s manželkou Silviou (VW Polo Proto) súťaž nedokončili.

Ani motoršport v tejto dobe to nemá vôbec ľahké. Preto bude dôležité, aby tá ďalšia sezóna nebola tak kruto trestaná zdanlivo nekonečnou pandémiou. Držme si palce.