L Racing: Testovanie aj pekelná Dobšinská zima

Dátum:

Zimná sezóna v tíme L Racing pokračovala uplynulý víkend v „meke“ motoristického športu na malebnom Gemeri v Dobšinej. Mimosezónne podujatie Dobšinská zima však patrí k najtradičnejším a najobľúbenejším podujatiam celého roka. Ako sa teda darilo profesionálnemu tímu L Racing na snehu?

Náročnej súťaži predchádzala tiež náročná príprava v podobe testu v lesoch Dobšinej. Tam si svoje pretekárske stroje vyskúšali dvaja pretekári: Vlastimil Majerčák (Ford Fiesta R5 EVO) a Marek Špavelko (Mitsubishi Lancer EVO VI).

Keby sa Dobšinská zima konala o týždeň skôr, ponúklo by okolie mesta Dobšiná skutočnú snehovo-ľadovú nádielku, ideálnu aj pre súťažné pneumatiky s hrotmi. Vďaka výraznému odmäku sa vozovka premenila prevažne na zmes snehu a blata. Trate okolo dobšinského žrebčína a v lese majú nespevnený podklad, ktorý výrazne neublížil hrotom a ponúkol posádkam množstvo adrenalínovej zábavy. Trať „Žrebčín“ lákala veľké množstvo divákov aj dvoma vodnými brodmi.

Najlepšie rozohratú hru mala práve posádka tímu L Racing Vlastimil Majerčák/Michaela Vejačková na Forde Fiesta R5 EVO. Tí na konci 1. sekcie (po RS3) viedli v absolútnom poradí o necelých 6 sekúnd. Žiaľ, výborné tempo domáceho matadora Majerčáka prerušila porucha serva, pre ktorú súťaž dokončili len na spodku výsledkovej listiny.

Vlastimil Majerčák: „Testovaním pred Dobšinskou zimou sme sa poctivo pripravili a nič sme nepodcenili. Súťaž sa vyvíjala dobre, aj keď voľba pneumatík bola komplikovaná a zvolili sme stredne široké pneumatiky s hrotmi, ktoré však na RS Vlčia dolina nefungovali ideálne. Po 3. skúške nám vypovedalo servo, no nemenili sme ho, len „resetovali“ systém, čo pomohlo. Porucha sa však vrátila na 4. RS. Boli sme mimo trate, no na samotný záver sme po reštarte systému chceli ísť aspoň pre radosť divákov a naplno; v polovici skúšky sa problém vrátil a ledva sme prešli cieľom. Bez serva volantom prakticky vôbec nepohnete. Pred sezónou nás čaká testovanie a potom v polke marca začíname na Rebenland-Rallye v Rakúsku.“

Podobný osud postihol posádku Marek Špavelko/Milan Goduš na Mitsubishi Lancer EVO VI, keď ich zo 7. miesta v početnej a výkonnostne silnej triede A4 vyradil výlet mimo trať.

Marek Špavelko: „Bola to celkom pekná súťaž a podarili sa nám aj slušné časy. Chceli sme preto ešte viac zabrať, no ostali sme visieť na 4. rýchlostnej skúške Žrebčín. Vyleteli sme do záveja a keďže nám z neho pomohli von, museli sme podľa pravidiel odstúpiť. Testovanie predtým bolo skvelé, skúšali sme nové pneumatiky. Chcem týmto poďakovať Vlastovi Majerčákovi a tímu L Racing za poskytnutie tohto obutia s dlhšími hrotmi, čo bolo naozaj skvelé. Pred posledným podujatím zimného pohára v Košiciach ešte absolvujeme nejaký ten test, no veľa záleží od povetrnostných podmienok. Sme priebežne lídri winter cupu a určite sa nevzdáme.“

Matúš Pavlík: „Určite nám chýbala nejaká tá rozjazdenosť, keďže sme dlhšie nesedeli v tomto aute. Vo vodnom brode nám vyplo auto a trvalo asi 20 sekúnd, kým sme znovu naštartovali. Neskôr sme na lesnej skúške vybehli z vyjazdenej stopy, stratil som kontrolu nad vozidlom a skončili sme mimo trať. Našťastie bez škody na vozidle, no súťaž pre nás skončila.“


Ján Lipták zhrnul účinkovanie svojho tímu L Racing takto: „Zimné a predsezónne testovanie je veľmi dôležité. Prebehlo bez náznakov problémov, ktoré sa vyskytli neskôr na súťaži. Čo sa týka samotnej Dobšinskej zimy – mrzí ma vypadnutie viacerých posádok, ktoré do tej doby ukazovali krásne výkony, no s tým treba v motoristickom športe rátať. Dôležité je teraz úspešne dokončiť zimný pohár v Košiciach, kde nás opäť bude reprezentovať Marek Špavelko. Následne sa musíme zodpovedne pripraviť na novú sezónu,“ dodáva na záver Ján Lipták.