L Racing za pretekárskym volantom v Trebišove aj na Babe

Dátum:

Koniec leta je vždy predzvesťou blížiaceho sa konca motoristickej sezóny na Slovensku. Slovenský šampionát v rely má za sebou súťaž v Trebišove a pred sebou preteky automobilov do vrchu (MSR PAV) na Pezinskej Babe. Štafetový kolík pretekárskeho kolotoča tak posádky tímu L Racing odovzdávajú tento víkend bojovníkom o majstrovský titul na slovenských kopcoch.

Nedávna Rallye Trebišov (30.-31.8.) bola napriek malej dĺžke ambicióznou súťažou s náročnými skúškami. 87 km, 7 skúšok, 2 trate, z toho jedna v oboch smeroch. Neľahké lesné cesty priniesli výzvy, ktoré nezvládol úplne každý, resp. každé auto. Tím L Racing patrí už dlhé roky k stáliciam slovenských rely a kopcových šampionátov. Tentokrát sa do Trebišova vybrali s dvomi špeciálnymi vozidlami Volkswagen Polo Proto WRC a jedným Mitsubishi Lancer EVO IV. Zatiaľ čo jedno Proto nevydržalo, ďalšie dve autá prišli bezpečne do cieľa.

Marekovi Špavelkovi na Prote sekundovala opäť skúsená spolujazdkyňa Zuzana Lieskovcová a odniesli si body za 8. miesto celkovo a 1. v triede 11. Druhé Proto s Miloslavom Majerčákom a Jozefom Tischlerom skončilo už na 3. skúške s pokazeným diferenciálom. Do tretice Maroš Kysucký s Petrom Krišandom si na staršom, no spoľahlivom Mitsubishi vyjazdili celkovo 13. priečku a 4. miesto v triede 3.

Marek Špavelko: „Išlo sa mi veľmi dobre a trate sú moje „domáce“, trochu viac som si tak veril. Spravili sme tiež nejaké zmeny na aute a začína to mať svoju rýchlosť. Určite sa chceme ešte posunúť ďalej.“

Maroš Kysucký: „Nešiel nám motor, zjavne nám „dodýchalo“ turbo. Novinka bola sekvenčná prevodovka, opäť to bolo niečo iné. Spravil som tiež nejaké chyby, ktoré technike veľmi nepomohli. Potom sme zajazdili sériu dobrých, no tiež zlých časov. Turbo malo už svoj vek a preto je pochopiteľné, že zlyhalo. Najbližšie by to už malo byť všetko lepšie. Dôležité je, že sme došli do cieľa celí a zdraví.“

Miloslav Majerčák: „Štart bol náročný na koncentráciu, a keď sme sa konečne „prebrali“, odišiel nám diferenciál a bolo po súťaži. Auto je už opravené a dúfam, že sa nám najbližšie zadarí.“

Preteky do vrchu na Pezinskej Babe sú na pláne už tento víkend. Štartujú dvoma sobotnými voľnými tréningami. Po nich nasledujú dve merané jazdy a rovnaký priebeh má aj nedeľa. L Racingu sa tu pred rokom naozaj darilo, keď si víťazné trofeje odniesli rovnako Věroslav Cvrček ml. (aj nový traťový rekord) a Denis Pavlík (v triedach A a Junior). Věroslav má svoju Škodu Fabiu RS2000 plne nachystanú a rovnako aj Denis svoj Peugeot 208 VTi R2. Štartovú listinu tímu L Racing doplní Jiří Theimer (Peugeot 306 Maxi), Peter Dobšinský (Peugeot 306 S16) a v Slovenskom kopcovom pohári tiež Daniel Sučík (BMW 320i).

Slovo na záver má tradične Ján Lipták – manažér tímu L Racing: „Trebišov nebol vôbec jednoduchý. Trate sú síce pomerne známe, no jazdia sa vo vysokom tempe a nie je tu priestor na žiadne chyby. Napriek tomu si myslím, že môžeme byť spokojní s konečnými umiestneniami došlých posádok a ďakujem im za odhodlanie a výkony. Teraz nás už však čaká predposledné kopcové podujatie na Pezinskej Babe, kde sa o víťazné trofeje určite pobijú aj Věroslav a Denis. Držíme im palce.“