Rekordná sezóna v majstrovskom tíme L Racing

Dátum:

Ďalšie preteky, ďalší rekord, ďalšie absolútne víťazstvo. Aj takto sa dá opísať sezóna Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu (MSR PAV) v tíme L Racing z Krásnohorského Podhradia. Absolútni majstri Slovenska s Věroslavom Cvrčekom ml. za volantom majú za sebou dokonalý rok na kopcoch.

Štrnásť víťazstiev zo šestnástich pretekov MSR PAV, z toho dvanásť po sebe, jedno tretie miesto a jedno vypadnutie – to je celková bilancia Věroslava Cvrčeka a tímu L Racing v ich víťaznom roku 2018. Zimnú prestávku využil Cvrčekov domáci Rexteam skutočne naplno: pretekárska Škoda Fabia RS2000 prešla významnou transformáciou. Rovnako nezaháľal ani ich hlavný konkurent Igor Drotár a tak sa na prvom podujatí v Rechbergu stretli staré známe tváre, v známych autách, no s novou rýchlosťou. Tá sa ukázala v oboch prípadoch ako rekordná: na každých pretekoch lámali obaja hlavní konkurenti traťové a osobné rekordy, no práve Cvrček s tímom L Racing ich získali suverénne najviac a prekonali všetky historické štatistiky triedy E1.

Úvodný Rechberg – súčasť Majstrovstiev Európy, predstavil skutočnú plejádu špičkových jazdcov. V mikrosúbojoch medzi Cvrčekom a Drotárom, ktoré napokon poznačili celú sezónu, zvíťazil práve český pretekár v službách krásnohorského tímu.

Nasledovala poľská Zaluž, kde si tím L Racing s Cvrčekom vybrali najväčšiu smolu sezóny – vypadnutie pre poruchu v druhej ostrej jazde víkendu. Chuť im napravila hneď nedeľa, kde v súčte časov, napriek výstrahám počasia, Cvrček suverénne zvíťazil.

Druhá polovica mája už patrila tretiemu podujatiu na Jahodnej. Zradný kopec ponúkol nevídané divadlo, keď prvý súťažný deň skončil Cvrček síce na treťom mieste, no len 0,156 s za víťazom Drotárom. Nedeľa však patrila opäť mladému Čechovi, ktorý si zaistil tiež nový traťový rekord. Odvtedy ho až do konca sezóny vlastne nikto nepokoril…

V júni sa šampionát presunul na Oždianske serpentíny. Boje medzi Cvrčekom a Drotárom v rozmedzí desatín sekundy pokračovali aj tu. Víťazom bol opäť Věroslav a to po oba dni, čím si napravil chuť z neúspechov predošlých ročníkov. Cesta za titulom začínala naberať reálne kontúry.

Na Pezinskej Babe prišiel o hlavného konkurenta hneď na úvod víkendu a Dobšinský kopec vyhral s vypätím všetkých síl a často na absolútnej hrane fyziky. Pneumatiková lotéria po lejaku na Jankovom Vŕšku vyšla tímu dokonale a okrem štyroch najrýchlejších časov zaznamenali opäť traťový rekord.

Vynaložené úsilie a skvelé výsledky napokon odmenila koncom augusta Ústecká „21“: dve víťazstvá a pohodlný výstup na vrchol – Cvrček a L Racing sa stali absolútnymi Majstrami Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu. Posledná Ostrá Lúka len potvrdila ich prevahu a zakončila bohatú sezónu dvoma víťazstvami. Výsledkom bolo konečných 325 bodov pred druhým Drotárom, ktorý získal 245 bodov a tretí Tomáš Ondrej 149 bodov.

O radosť v tíme sa postaral tiež talentovaný a čoraz rýchlejší Betliarčan Denis Pavlík s Peugeotom 208 VTi R2 v triedach A, A-1600 a Junior. Odniesol si sedem víťazstiev v hlavnej triede A, šesť druhých a tri tretie miesta, pričom dokončil všetky podujatia a získal titul slovenského šampióna tr. A a vyhral tiež tr. Junior.

Manažér tímu L Racing Ján Lipták sa tento rok postupne zoznamoval s vynoveným Subaru Impreza v triede E1, no okrem novej techniky ho poriadne vytrápilo zranené rameno. Syn a spolumanažér tímu Peter Lipták si pretekárske kreslo Mitsubishi Lancer EVO IX (E1) užil minimálne, aj kvôli zraneniu, no najmä kvôli pracovnému vyťaženiu. Starať sa o veľký pretekársky tím si vyžaduje nesmierne množstvo času a energie, čo Ján s Petrom dokonale poznajú.

Kopcová sezóna je síce na konci, no L Racing do konca roka ešte absolvuje niekoľko ďalších motoristických podujatí.

Ján Lipták: „Naša opätovná snaha získať ďalší absolútny titul Majstrov Slovenska v pretekoch do vrchu sa po rokoch konečne zhmotnila a tento výsledok nás nesmierne teší. Ďakujeme rovnako Věroslavovi, ako aj celému Rexteamu, ktorý auto pripravoval. Veľká gratulácia patrí aj Denisovi Pavlíkovi k prvému veľkému úspechu s titulom v triede A. Ja s Petrom sme si plnili hlavne manažérske povinnosti, no podarilo sa mi aspoň lepšie sa zoznámiť s novým autom a odmenou je aj nejaká tá trofej. Ďakujem každému, kto sa postaral o úspešnú sezónu, o fungovanie tímu, prevádzku áut a samozrejme reklamným partnerom, bez ktorých by to rovnako nešlo. Sezóna však ešte úplne nekončí, najbližšie sa vidíme na Rally Košice v druhej polovici októbra.“