Studené májové súťaže vycvičili aj posádky tímu L Racing

Dátum:

Automobilový tím L Racing pokračoval uplynulý víkend v ťažení na tratiach Rallye Tatry, ale aj na chorvátskej Rally Opatija.

Obzrime sa najprv za našou tradičnou tatranskou súťažou, ktorá sa tento rok skutočne išla aj priamo v podtatranskej oblasti. Staré známe trate v sobotu medzi Šuňavou, Vikartovcami a Popradom so suchou vozovkou vystriedala ukrutne studená a mokrá nedeľa. Sneh, dážď a vietor lomcovali zamagurské trate vysoko v kopcoch za Podolíncom, Osturňou a Ždiarom.

Maroš Kysucký s Katarínou Kysuckou (Mitsubishi Lancer EVO IV) sa po februárovej Levočskej zime posadili znovu do známeho auta. Vytrápil ich však defekt a neskôr aj porucha prevodovky, kvôli ktorej napokon odstúpili. Miloslav Majerčák-Jozef Tischler (Volkswagen Polo Proto WRC) si po bezchybnej jazde odniesli skvelé 13. miesto absolútne a 1. v triede 11. Dvojica Štefan Vancík-Ján Pavlík (LADA Samara) náročnú súťaž taktiež dokončila, s trofejou za historikov HK1. Augustín Podhájecký-Miroslav Reľovský (Škoda 100) skončili v triede RTL na 8. mieste.

V chorvátskej Opatiji absolvovali súťaž Stredoeurópskej trofeje FIA (FIA CEZ) Vlastimil Majerčák s Pavlom Kušnierom (Ford Fiesta R5 EVO). Po skvelom výkone, kedy mierili na druhú priečku, prišiel nečakaný defekt. Súťaž tak v nepriazni šťastia i počasia dokončili napokon na výbornom 4. mieste.

Maroš Kysucký: „Čakali sme dažde, no predpoveď sa v sobotu nenaplnila a bolo sucho. No hneď na úvod sme dostali defekt a stratili vyše minútu. V ďalšom kole sme si zvolili nesprávne obutie a tretie kolo šlo lepšie, no začal mi vynechávať druhý rýchlostný stupeň. Obzvlášť to vadilo na večernom mestskom okruhu, kde dvojku skutočne potrebuješ… V nedeľu začalo liať a snežiť a paradoxne sa nám začalo vtedy aj dariť, robili sme druhé najlepšie časy v triede. No na tretej skúške nám odišla prevodovka a nedalo sa s tým ani pohnúť. Kým po nás prišli mechanici, napadlo asi 3 cm snehu, aj keď sa chalani skutočne ponáhľali! Kým sa to nepokazilo, tie dve nové náročné skúšky sa mi išli výborne, napriek mokrej vozovke, snehu, blatu a vetru. Nové trate boli rýchle, i keď cez Osturňu veľmi technické. Najbližšie sa vidíme na Rally Prešov v lete.“

Miloslav Majerčák: „Veľmi náročné podmienky, no pekné trate. Pre mňa to bolo po prvýkrát so „štvorkolkou“. Auto je úžasné, s veľkým potenciálom. Veľká vďaka patrí Marekovi Špavelkovi za prípravu auta a samozrejme tímu L Racing za podporu.“

Vlastimil Majerčák: „Bol to môj prvý štart na Opatiji. Išlo o klasické úzke chorvátske cestičky. Oproti Poreču ma prekvapilo podstatne viac zákrut, bolo to značne technické. V prvý deň sme absolvovali shakedown, kde sme si skúšali rôzne nastavenia. Odštartovali sme s dvomi večernými skúškami, kde sme nasadili celkom dobré tempo, okolo 6. miesta. V nedeľu sme sa zobudili do lejaku. Hneď na úvod sme sa umiestnili na popredných miestach a ďalšiu skúšku sme dokonca vyhrali. Tretia RS dňa nás vystrelila na tretie miesto. V servise sme obuli ďalšie gumy do dažďa. Boli sme odhodlaní bojovať o ešte vyššie priečky. No asi po kilometri sme narazili na zhodený retardér – bola to vlastne akási dopravná značka s ostrými hranami. Po chvíli som zacítil vpredu defekt. Do výberu pneumatík sa inak takmer nikto netrafil, pretože začalo fúkať a trate obschli. Do posledného kola tak všetci obuli suché gumy. No minútu pred štartom sa spustila prietrž mračien. Keďže sme však mali kvôli defektu veľkú stratu, netrebalo riskovať. Odniesli sme si aspoň body za 4. miesto, takže sme napokon odchádzali spokojní. Všetko šlo podľa plánov veľmi dobre, no nečakaný defekt všetko zmenil. Tak to v rely občas chodí.“

Ján Lipták, manažér tímu L Racing dodáva: „Obe súťaže rely boli bojom nielen s časom, ale najmä s nečasom a šťastím. Pekné umiestnenia a povzbudivé výsledky na konkrétnych rýchlostných skúškach často striedala smola. Dôležité je, že sa všetci domov vrátili zdraví a s celými autami. Tento týždeň sa balíme na druhé preteky do vrchu MSR PAV v poľskej Zaluži.“